Mina kurser för första quartern

Nu har jag fått de kurser jag önskat godkända! Puh. Det var nära inpå deadline. Jag är alltså antagen till The Department of Electrical Engineering men vill helst läsa kurser inom Computer Science. För mig med en kandidatexamen från civilingenjör inom medieteknik så är det mycket inom CS som lockar. Hehe sen skulle jag nog få lite smått panik om jag hamnade på en avancerad kurs inom kretskort eller så. Till första quartern har jag letat efter kurser som:

  1. Låter intressanta och roliga (rätt självklar punkt??). Bonus om det finns extra anledningar att läsa dem just här på Stanford, t ex att personer från branschen är inkluderade på något sätt.
  2. Har en rimlig ”workload”. Tidigare studenter har alltså uppskattad hur mycket tid de behövde lägga på kursen vilket jag kan se. Väljer man kurser utan att kolla på detta kan man råka hamna i en situation med runt 60h workload utöver de schemalagda timmarna. Nu har jag en estimerad workload på 30h och ett schema som ser bra ut. 
  3. Fått bra omdömen. Hur duktiga proffesorerna än är inom sina områden så gäller det ju också att de är pedagogiska och att kursen har ett bra upplägg. 
Ett litet utdrag med kursrecensioner för CS 269I. Vissa kurser som låtit häftiga på dess beskrivning har sjunkit/stigit i min prioriteringslista pga tidigare recensioner, så det har varit värdefullt.

Här är de kurser som jag börjar läsa nu och fram till mitten av december!

CS 348K: Visual Computing Systems

Instructor: Kayvon Fatahalian

”Visual computing tasks such as computational photography, image/video analysis, 3D reconstruction, and real-time 3D graphics are key responsibilities of modern computer systems ranging from sensor-rich smart phones, autonomous robots, and large data centers. These workloads demand exceptional system efficiency and this course examines the key ideas, techniques, and challenges associated with the design of parallel (and heterogeneous) systems that execute and accelerate visual computing applications. This course is intended for graduate and advanced undergraduate-level systems students interested in architecting efficient graphics, image processing, and computer vision platforms (both new hardware architectures and domain-optimized programming frameworks) and for students in graphics, vision, and ML that seek to understand throughput computing principles so they can develop scalablenalgorithms that map efficiently these future platforms. Students will perform daily research paper readings, complete simple programming assignments, and compete a self-selected term project.”

CS 269I: Incentives in Computer Science

Instructor: Tim Roughgarden

”Many 21st-century computer science applications require the design of software or systems that interact with multiple self-interested participants. This course will provide students with the vocabulary and modeling tools to reason about such design problems. Emphasis will be on understanding basic economic and game theoretic concepts that are relevant across many application domains, and on case studies that demonstrate how to apply these concepts to real-world design problems. Topics include auction and contest design, equilibrium analysis, cryptocurrencies, design of networks and network protocols, reputation systems, social choice, and social network analysis. Case studies include BGP routing, Bitcoin, eBay’s reputation system, Facebook’s advertising mechanism, Mechanical Turk, and dynamic pricing in Uber/Lyft.”

CS 146: Introduction to Game Design and Development

Instructor: Doug James

This project-based course provides an introduction to game design covering topics like 2D/3D Art, Audio, User Interfaces, Production, Narrative Design, Marketing, and Publishing. Speakers from the profession will provide relevant context during a weekly seminar. Weekly assignments include in-depth materials and require students to independently create small video games. Classroom meetings will be used to foster student project discussions, and deepen understanding of material. The course culminates with students forming project teams to create a final video game. Assignments will be completed within the Unity game development engine.

Iihh på måndag 09:30 drar det igång!!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *