Mina kurser för andra quartern

Här är de kurser som jag börjar läsa nu och fram till slutet av mars!

Det blir en mix av att fördjupa mig i medieteknikiska ämnen samt en första kurs inom AI. Har insett att jag kan lyssa på en podcast om machine learning utav bara intresse snarare än att det känns som att jag pluggar. Det är nog en bra utgångspunkt för att välja en sådan kurs. ”Everyone does machine learning” har jag hört det sägas många gånger sen jag kom hit. Om jag fastnar för det helt får vi se, men jag känner att jag vill ha en grundförståelse. Kunna hänga med i artiklar och nyheter, vara kapabel till att koda ihop något om det behövs. Förbereder mig med podcasten Machine Learning Guide. Jag har aldrig riktigt tagit tag att lära mig Python ordentligt så det blir förhoppningsvis två flugor i en smäll.

Är också taggad på att läsa två kurser inom computer graphics, det känns som att det var ett tag sen nu. Så pass att jag känner mig en aning ringrostig när det gäller linjär algebra, modeller för sådant som kollisioner, animationer, perception och så vidare. Så en snabb recap och sedan dyka ner i alla programmeringsuppgifter, det känns både utmanande och roligt. 

CS 230: Deep Learning

Instructor: Andrew Ng, Kian Katanforoosh

”In this course, you will learn the foundations of Deep Learning, understand how to build neural networks, and learn how to lead successful machine learning projects. You will learn about Convolutional networks, RNNs, LSTM, Adam, Dropout, BatchNorm, Xavier/He initialization, and more. You will work on case studies from healthcare, autonomous driving, sign language reading, music generation, and natural language processing. You will master not only the theory, but also see how it is applied in industry. You will practice all these ideas in Python and in TensorFlow, which we will teach. AI is transforming multiple industries. After this course, you will likely find creative ways to apply it to your work.”

CS 348C: Computer Graphics: Animation and Simulation

Instructor: Doug James

”Core mathematics and methods for computer animation and motion simulation. Traditional animation techniques. Physics-based simulation methods for modeling shape and motion: particle systems, constraints, rigid bodies, deformable models, collisions and contact, fluids, and fracture. Animating natural phenomena. Methods for animating virtual characters and crowds. Additional topics selected from data-driven animation methods, realism and perception, animation systems, motion control, real-time and interactive methods, and multi-sensory feedback.”

CS 248: Interactive Computer Science

Instructor: Kayvon Fatahalian

”Topics include: 2D and 3D drawing, sampling theory, interpolation, rasterization, image compositing, the real-time GPU graphics pipeline (and parallel rendering), VR rendering, geometric transformations, curves and surfaces, geometric data structures, subdivision, meshing, spatial hierarchies, image processing, time integration, physically-based animation, and inverse kinematics.”

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *